Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Byta från Vismas stationära program till eEkonomi/Smarta Byrån/Byråstöd?

Hej. Hur gör ni? Använder själv Visma Administration 500, Visma Lön 300, Visma Bokslut, Visma Skatt i min redovisningsbyrå sedan många år. 

Är det bra att ha Smarta Byrån, som nog är webbaserat och bygger på Visma eEkonomi och som kanske hette Byråstöd tidigare?

Ska eventuellt utöka till en anställd som ska jobba hemifrån med några av mina bokföringsuppdrag och behöver då nog en webbvariant för detta, typ eEkonomi/Smarta byrån, för att vi ska kunna komma in i bokföringsprogrammet båda två.

Svårt att lämna tryggheten i mina gamla stationära program... Eventuellt kan man ju behålla dem och lägga till Visma Smarta Byrån... Eller byta helt och hållet till webbaserat! Scary 🙂

Har du/ni vågat?!

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

 

Hoppar in här i tråden för att se om det är någon annan byrå här i forumet som arbetar i våra webbaserade program som kan och vill dela med sig av sina erfarenheter till @Agronom Andersson? 🙂 

 

Skulle vara toppen om ni ville dela med er!

 

/Agnes 

 

 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
AnnicaL
CHAMPION

Jag bytte från Byråpaketet med lokala program till Smarta Byrån för ca 9 månader sedan. Jag var länge osäker på om jag vågade lita på molnbaserade program men till slut så... Jag arbetar ensam i min lilla byrå med drygt 15 kunder. Använder eEkonomi till alla som jag sköter löpande bokföring åt (har några kunder som själva bokför och gör allt i Administration och som jag sedan gör bokslut och deklaration åt).

Jag använder Period&År för bokslut i de fall där det går att göra deklaration i det programmet, har några handelsbolag där detta inte gå så då gäller "gamla hederliga" Bokslut och Skatt Proffs. 

På det stora hela är jag nöjd med mitt beslut att gå in i Smarta byrån men ibland laggar programmen trots min fina fiberuppkoppling och då saknar jag de snabba lokala programmen. Jag har också ibland retat mig på att ändringar införs som det verkar att man gör bara för att det går, inte för att någon har efterfrågat ändringen. Lön Smart testade jag direkt när den kom i höstas men gav upp och återgick till Lön 600. 

Jag tror nog att du i och med att ni ska bli två kan ha stora vinster av Smarta Byrån. Man har alltid tillgång till alla uppgifter om kunderna, kan dela upp uppdragen på ett enkelt sätt och ser direkt vad som är gjort och ev ligger öppet på bevakningslistorna. Man slipper dessutom göra uppdateringar av programmen på flera datorer, allt är alltid uppdaterat. 

Lycka till med ditt beslut! 

Stort tack 🙂