Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-01
10:57
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-05-01
10:57
Inte överföra en ISK-portfölj till deklarationen - Skatt/Skatt Proffs
Hej
jag har en enskild aktieportfölj för redovisning av mina affärer inom ett investeringsspar, ISK.
Detta har jag för att jag vill bokföra mina affärer (för min egen skull, inte till RSV).
När jag sedan gör en överföring till deklarationen kommer denna portföljen med vilket jag INTE önskar.
Finns det något sätt att exkludera en portfölj vid överföringen till deklarationen?
jag har en enskild aktieportfölj för redovisning av mina affärer inom ett investeringsspar, ISK.
Detta har jag för att jag vill bokföra mina affärer (för min egen skull, inte till RSV).
När jag sedan gör en överföring till deklarationen kommer denna portföljen med vilket jag INTE önskar.
Finns det något sätt att exkludera en portfölj vid överföringen till deklarationen?
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-01
13:08
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-01
13:08
Hej!
Ja det finns det. När det gäller aktier kan du under Typ välja att de är Ej mak. not aktier och på fonderna kan du bocka i rutan Korrekt/vinst/förlust enligt kontrolluppgift upptill under Händelser. Då förs de inte över till blankett K4 sedan.
Ja det finns det. När det gäller aktier kan du under Typ välja att de är Ej mak. not aktier och på fonderna kan du bocka i rutan Korrekt/vinst/förlust enligt kontrolluppgift upptill under Händelser. Då förs de inte över till blankett K4 sedan.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-01
20:46
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-01
20:46
tack för snabbt svar och tydlig beskrivning!