Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MiasRedovisning
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Olika värde i årsredovisning och i inkomstdeklaration 2 - Visma Skatt & Bokslut Pro

Hej, i en årsredovisning har jag belopp 390 457,- i övriga kostnader.

Årets resultat är 263 883,- efter skatt.

Skattemässigt resultat enligt skatteplaneringen är 336 641,-.

I inkomstdeklarationen så är värdet för övriga kostnader i ruta 3.7 390 458,-, vilket ger ett resultat på 263 882,- och ett skattemässigt resultat 336 640,-.

I er hjälp står det att det går att ändra beloppet genom att klicka på den runda ringen med de 3 strecken för att ändra belopp. Klickar jag där får jag endast upp "visa konto" och kan inte ändra beloppet.

Jag har råkat ut detta i fler fall tidigare, men då har det rört tex det egna kapitalet och något annat balanskonto, och då har jag inte brytt mig om det.

Nu påverkar det resultatet och det fick mig att skriva denna fråga.

Varför hämtas det inte exakt belopp till INK2 från årsredovisningen/skatteplannering/resultatanalysen?

Varför kan man inte ändra beloppet manuellt i INK2R? 

 

 

1 SVAR 1
Niklas Crona
CONTENT PRODUCER

Hej @MiasRedovisning 

Du kan inte ändra belopp direkt på blanketterna i programmet.

För dig, då det inte är exakt samma uppställning mellan rubriker/rader i årsredovisning osv kan det uppstå differens.

Men just I ditt fall kan det va så att vi behöver ha möjlighet att ladda ner en kopia av den kundens uppgifter, därav känns det som att en kontakt med supporten kan behövas för att ta en liten närmare titt på detta scenario 🙂

Hälsningar/
Niklas, Visma Spcs