Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Skattereduktion för inköp inventarier i Bokslut

Hejsan. Kikade på den senaste versionen av Visma Bokslut och dom "nyheterna" var väl kanske inte riktigt vad vi behövde. Undrar helt enkelt om det kommer någon bilaga eller liknande koppling som hämtar upp underlag på eventuella inköpta inventarier och tar med den skattereduktionen på skatteberäkningen. Kan se av skatteberäkningsbilagan att det inte finns något sådant där. 

Jag hoppas verkligen att den uppdateringen inte endast sker i Skatt & Bokslut Pro utan även i Bokslut. För jag förutsätter att den är på gång....

2 SVAR 2
Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej!

 

Precis som du nämner så finns ingen automatisk bilaga för detta utan den skapar och bokar du upp manuellt. Det står lite om just detta på Min Sida i Visma Bokslut, under Tips & Aktuellt. Kika gärna där! Tyvärr är detta inget som kommer att prioriteras i Visma Bokslut.


Ha en fin eftermiddag!
Jenna

Hejsan och tack för svar, även om det inte var vad jag hoppades på. 

Anser nog att ert nya skatteprogram, som jag antar att kommer att prioriteras, har ett upplägg som i mångt och mycket blir sämre, framförallt ur en rådgivningssynpunkt. Dessutom så innehåller det ju ännu, och som det verkar även det oprioriterat, inte handelsbolag. 

Till skillnad mot för, som det verkar, många andra så vill jag ha koll på vad som händer och vill även kunna påverka slutprodukten på det sätt som jag vill ha det (och som jag vet är ok) istället för att programmet skall styra mig enligt någon utvecklares förenklingsintentioner.. 

Over and out....