Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helenkatarina
UTFORSKARE

Vill ej skriva ut protokoll vid utskrift av årsredovisning

Visma Bokslut. Jag jobbar med årsredovisningen och vill skriva ut den på papper eller pdf men jag vill inte ha med protokollet. Jag försöker avmarkera det med jag får felmeddelandet "Utskriften innehåller en automatiskt genererad innehållsförteckning. Därför kan du inte välja bort sidor som är sidnumrerade." Jag har försökt ändra i protokollet, såtillvida att det inte ska ha sidnumrering, men det hjälper inte. Hjälper det att ta bort innehållsförteckningen? Men den kan ju vara bra att ha i slutändan när man väl är klar...
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här har jag också funderat på. Helt ologiskt uppsatt I systemet..
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag verkar ha fått bort protokollet! Gissar att jag när jag skapade årsredovisningen tog bort bocken för protokollet i dialogrutan över bilagor direkt innan jag klickade på OK för att skapa denna ÅR. Fast nu var det några månader sedan, så jag kan inte svära på att det var så jag gjorde.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja så kan man göra men oftast vill man göra ett protokoll men inte få med det i utskriften. För övrigt tycker jag att protokollen borde vara mer automatiserade. Finns det ingen revisor ska inte det alternativet komma tex.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då är mitt förslag att du skapar ett protokoll i Word istället. Du kan kopiera det år från år och bara ändra datum och namn (om de ändras). Mycket enklare än att hoppas på att en maskin skall generera exakt det man vill ha. Vill man ha det på ett specifikt sätt, är det enklare att göra en mall själv.

Lycka till!

Lena