Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Boka bort en skuld från bokföringsår

Hej!
Förra bokföringsåret (vi har brutet räkenskapsår) så bokades det upp en kortfristig skuld på en anställd som hade fått två kvittoutbetalningar. Dock visade det sig nu att denna skuld har bokats upp på fel person. Skulden har nu betalats tillbaka in på vårt bankkonto detta året av rätt person. Men hur bokar jag nu bort denna skulden som låg som IB detta året, som också låg bokad på fel person... ?

Tack,
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det borde ju bli 1930 i D och mot kontot som användes.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej tack. Men jag borde boka upp en ny skuld på den person som verkligen hade skulden eller spelar det mindre roll?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan du inte lägga en korrigeringsverifikation på 1a dagen på ditt nya bokföringsår där du gör en omföring på hela summan. Från personen som hade skulden till den som verkligen ska ha skulden? Och sen boka betalningen mot h*n.

Det är väl lite hur du känner för själv. Jag kanske inte brytt mig om det då skulden är reglerad men det beror nog lite på omständigheter omkring. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja jag tänker också att det kanske inte är så väsentligt att boka om den på rät person så länge allt stämmer. Tack snälla för hjälpen!!