Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Dap123
MEDLEM

Bokföra automatisk förnyelse

Jag har enskild firma och signade upp mig på one.com för snart ett år sedan då jag köpte en domän och ett paket med företagsmail osv. För några veckor sedan förnyades mitt paket automatiskt och det drogs ca 500kr från mitt företagskonto då jag har registrerat mitt firmakorts kortnr på one.com:s hemsida för automatisk förnyelse. Min fråga är hur jag bokför detta?

 

Transaktionen ligger ju under bankhändelse i Visma eEkonomi. När jag loggar in på one.com så hittar jag fakturan där under "mina sidor". Jag skickade sedan in fakturan till mitt Visma via Scanner-appen för att ha något att referera till. Det ska ju bokföras under 5420, programvaror, det är inga konstigheter, men frågan är:

 

Ska jag lägga in det i Visma som "inköp mot kvitto" då det har dragits via mitt firmakort? Alltså som att jag har handlat på nätet med firmakortet. Då måste jag behandla fakturan på one.com:s hemsida som ett kvitto fast det egentligen är en faktura.

 

Eller ska jag lägga in det som "övrigt uttag" och ange 5420, även fast det har dragits från mitt företagskort?

 

Tacksam för svar.

0 SVAR 0