Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Felipe Chamorro
UTFORSKARE

Bokföra inköp av programvara utanför EU

Hej,

 

Jag undrar hur jag ska bokföra om det är ett inköp av en programvara från ett företag i USA. Vilka konton ska jag använda? Tacksam för all hjälp!

 

Bifogar bild:Bokföra för programvara utanför EU.JPG

5 SVAR 5
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

 

Tack för din fråga. Jag utgår från att du har angett ditt VAT nummer till detta köpet. I sådana fall så kan du läsa om hur man hanterar inköp tjänst utanför EU här. Detta räknas som en tjänst förutsatt att du fått det digitalt och inte på någon skiva eller liknande levererad till dig. 

 

Ha det fint!

Josefine

Felipe Chamorro
UTFORSKARE

Hej! Jag glömde skriva att det är en enskild firma och ja, jag har angett min VAT-nummer. Det är digitalt och nedladdat. Nu står det att 4531 momskod 22 (25%) är låst och måste låsas upp. Ska jag göra det? Det står så här när jag försöker skriva in det: 

Kontot är låst för manuell bokföring.
Du kan låsa upp kontot under Inställningar – Kontoplan.

 

 

 


@Felipe Chamorro  skrev:

Hej,

 

Jag undrar hur jag ska bokföra om det är ett inköp av en programvara från ett företag i USA. Vilka konton ska jag använda? Tacksam för all hjälp!

 

Bifogar bild:Bokföra för programvara utanför EU.JPG


Felipe Chamorro
UTFORSKARE

Så nu har jag gjort det, låst upp 4531 i kontoplan och så här ser det ut. Stämmer det ?Bokföra för programvara utanför EU_NR1.JPG

Hej igen!

 

Vad bra att du fick löst det med upplåsningen av kontot. Ja din verifikation ser korrekt ut baserat på den informationen du gett. 

Ha det fint!

 

Josefine

Felipe Chamorro
UTFORSKARE

Tack så mycket för hjälpen! 🙂 Ha en bra dag!