Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-04-24
10:50
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-04-24
10:50
Bokföra personligt utlägg
Hej,
Jag betalde en parkeringsbiljett på 20 kr (moms 4,02 kr) med privata pengar. Hur bokföra jag det som ett privat utlägg. Kan någon ge ett konteringsexempel?
När det är konterat antar jag att det bara är för mig att överföra 20 kr från FTG-kontot till mig privata bankkonto?
Bästa hälsningar,
Camilo
Jag betalde en parkeringsbiljett på 20 kr (moms 4,02 kr) med privata pengar. Hur bokföra jag det som ett privat utlägg. Kan någon ge ett konteringsexempel?
När det är konterat antar jag att det bara är för mig att överföra 20 kr från FTG-kontot till mig privata bankkonto?
Bästa hälsningar,
Camilo
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-04-24
11:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-04-24
11:22
Hej Camilo.
Vi brukar göra en kvittoredovisning varje månad, ett enkelt exceldokument med kolumn för totalbelopp, moms och nettobelopp. Där vi lägger in alla småutlägg och för över som en klumpsumma varje månad. Risken är annars att det blir väldigt många småutlägg och det tar tid vid avstämningar mm.
Du bokför:
Kredit 1930 - 20 kr
Debet 2641 - 4 kr
Debet 5690 - 16 kr
Lycka till
Vi brukar göra en kvittoredovisning varje månad, ett enkelt exceldokument med kolumn för totalbelopp, moms och nettobelopp. Där vi lägger in alla småutlägg och för över som en klumpsumma varje månad. Risken är annars att det blir väldigt många småutlägg och det tar tid vid avstämningar mm.
Du bokför:
Kredit 1930 - 20 kr
Debet 2641 - 4 kr
Debet 5690 - 16 kr
Lycka till
Svara