Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-07-28
17:36
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-07-28
17:36
Bokföra till bilverkstad
Hej !
Jag driver en bilverkstad som hjälper till med att reparera bilar, säg till exempel att jag ska byta bromsar till en kund:
Då köper jag in bromsarna i samband med reperationen.
Vilket konto ska jag använda mig av för att bokföra bromsarna jag köpt i samband med reperationen?
Går det som förbrukningsmaterial? eller lagervara?
Och måste själva bromsarna finnas med på fakturan till kund eller räcker det med att det är inbakat i priset som försäljning av tjänst?
Jag driver en bilverkstad som hjälper till med att reparera bilar, säg till exempel att jag ska byta bromsar till en kund:
Då köper jag in bromsarna i samband med reperationen.
Vilket konto ska jag använda mig av för att bokföra bromsarna jag köpt i samband med reperationen?
Går det som förbrukningsmaterial? eller lagervara?
Och måste själva bromsarna finnas med på fakturan till kund eller räcker det med att det är inbakat i priset som försäljning av tjänst?
Svara
1 SVAR 1
2015-07-28
18:01
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-07-28
18:01
Hej Msjoberg,
Köper ni materialet i Sverige funkar 4000 utmärkt eftersom ni köper och säljer vidare.
Bromsarna måste inte finnas på fakturan om ni inte använder lagerhantering.
Du kan baka in hela mellevippen i ett paket som du kallar "Kör så det ryker" xxxx kr eller vad du vill att det ska stå på fakturan;)
MVH
Kenneth
Köper ni materialet i Sverige funkar 4000 utmärkt eftersom ni köper och säljer vidare.
Bromsarna måste inte finnas på fakturan om ni inte använder lagerhantering.
Du kan baka in hela mellevippen i ett paket som du kallar "Kör så det ryker" xxxx kr eller vad du vill att det ska stå på fakturan;)
MVH
Kenneth
Svara