Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

elsie_1
MEDLEM

Bokföring bokslut moms Testa/ prova på - eEkonomi

Hej,
Först, ursäkta min dålig svenska (modersmål engelska)
Min fråga  gäller alla aktiviteter på Visma e economi. Just nu har jag panik med inköp från eu land och momsen sen blir det hela deklarationen.

Finns det ett program eller mall  där man kan lära sig Visma utan att förstöra sin pågående bokföring? Det vill säga en "lek" program där man kan göra massa misstag och börjar om till man ha fattat rätt? jag har aldrig behövt göra bokföring på engelska så jag är väldigt "grön" i ämnet
jag vill så gärna vilja klara mig själv.
Tack!
4 SVAR 4
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej elsie,


Gällande inköp inom och utanför EU kan jag tipsa om tråden Konton vid tjänste- och varuinköp inom och utanför EU som förhoppningsvis kan vara till hjälp.


Om man känner att man skulle vilja börja om på nytt i eEkonomi finns möjligheten att göra en Omstart av företaget och då rensa hela företaget och börja om från början, detta är dock fortfarande ditt skarpa bolag och en omstart kanske ska ses lite som sista utväg men möjligheten finns. Efter omstart kan man importera bokföring genom SIE-filer på nytt genom Inställningar - Import och export och det går även att se det arkiverade bolaget under Inställningar - Företagsinställningar.


Det finns inget direkt testbolag som man kan testa runt i men på sidan Skriven hjälp för Visma eEkonomi Smart kan man läsa mer om alla delarna i programmet och även få kom igång-hjälp. Vi har även en gratis utbildning online i Visma eEkonomi som kan vara till hjälp på sidan Kom igång med Visma eEkonomi. 


Hoppas detta kan vara till hjälp, ha en fin dag!
/Theodor
elsie_1
MEDLEM

Tack Theodore.!! Bra tips!!
Mvh elsie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Elsie!

Vill även tipsa om att eEkonomi finns på engelska - om det underlättar 🙂
Klicka på företagsnamnet uppe till höger i programmet, välj Språk - Engelska och hela programmet blir på engelska istället.

Ha en trevlig dag!
/Sofia 
elsie_1
MEDLEM

Perfect!! Tack!!!