
Fd medlem
Inte tillämpbar
2020-10-26
11:58
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2020-10-26
11:58
Felaktig registrerat leverantörsfaktura
Vi har registrerat en leverantörsfaktura med total och moms och betalt fakturan. Nu visar det sig att momsen är korrekt med totalen är nettobeloppet. Därför har inte vi märkt att det har betalats för lite och nu får vi påminnelser från leverantören. Problemet är att fakturan är från förra året. Behöver vi ett nytt dokument från leverantören daterat i år för att registrera och betala restbeloppet?
1 SVAR 1
2020-10-26
12:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2020-10-26
12:32
Hej
nej, du behöver inget nytt dokument. Använd originalfakturan, gör en notering av vad som gjordes fel och bokför den igen med samma nummer men med beloppet som saknats och kontera detta helt mot det kostnadskonto (eller balanskonto..) som användes ursprungligen - det är ju det kontot som belastats med för litet belopp.
Svara
