Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-10-01
18:13
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-01
18:13
Filmintstitutets kontoplan
Hej,
Vi har en kund som håller på med filmer/serier ett produktionsbolag. Han säger att vi ska bokföra hans resor på konto 4873 och hotell på 4911 osv. Jag såg att filiminstitutet har sin egna kontoplan. Så min fråga är är det rätt att bokföra resor på dessa konton och hotell. Vi bokför allt som har med produktionen att göra på 4××× konton. Men just med resor så vet att ja att det bokförs på 5800.
Tack på förhand
Vi har en kund som håller på med filmer/serier ett produktionsbolag. Han säger att vi ska bokföra hans resor på konto 4873 och hotell på 4911 osv. Jag såg att filiminstitutet har sin egna kontoplan. Så min fråga är är det rätt att bokföra resor på dessa konton och hotell. Vi bokför allt som har med produktionen att göra på 4××× konton. Men just med resor så vet att ja att det bokförs på 5800.
Tack på förhand
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-10-01
20:41
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-10-01
20:41
Följ de direktiv du får av kunden.
Om branschen har en egen kontoplan och vill ha det så så är det helt ok.
Normalkontoplanen vi jobbar med ( som bl a innehåller konto 5800 för resekostnader ) är allmänt utformad och vedertagen men ör inget absolut krav att följa.
Mikael
Om branschen har en egen kontoplan och vill ha det så så är det helt ok.
Normalkontoplanen vi jobbar med ( som bl a innehåller konto 5800 för resekostnader ) är allmänt utformad och vedertagen men ör inget absolut krav att följa.
Mikael
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-10-01
21:04
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera