Skickade påminnelser och fick påpekande sen från en kund att kreditfakturan på en av fakturorna inte fanns med i listan.
Hur gör jag för att få med den?
Vet inte att jag gjort någon specifik inställning på det i den gamla versionen. Har nu version 2017.12 på Visma Admin 2000.
Då måste jag fråga i vilken värld du tror att kunderna lever i? Det är MÅNGA som skickar in betalningarna på 0 kr, debet - kreditfakturan. Råkade själv göra det du skriver om, och vad hände? Jo kunden betalade en annan faktura och använde sig av en kredit som inte alls gällde den.
I påminnelsen tidigare - här ser du minusbeloppet på faktura 6107
5926 2017-08-14 2017-09-03 70 4 31 630,00
6100 2017-10-30 2017-11-19 -7 0 23 989,00
6107 2017-10-30 2017-11-19 -7 0 -23 989,00
6108 2017-10-30 2017-11-19 -7 0 23 989,00
På den senaste påminnelsen - ingen kreditfaktura
5926 2017-08-14 2017-09-03 116 6 31 630,00
6100 2017-10-30 2017-11-19 39 2 23 989,00
6108 2017-10-30 2017-11-19 39 2 23 989,00
och jag har INTE gjort något sedan tidigare, bara uppdaterat databasen.
SJÄLVKLART SKA KREDITFAKTURAN VARA MED.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.