Hej!
Vi är en ideel förening som inte momsredovisar. När en faktura för medlemsavgiften skapas så finns det i nedre vänstra hörnet uppgifter om moms. Kan dessa tas bort? Det är en del medlemmar som förvirras kring detta efter tidigare momsdiskusioner. Bifogar ett urklipp som visar delen som jag skulle vilja ta bort.
En medlemsavgift kopplas idag till "en produkt" - själva fastigheten som avgiften skall betalas mot. Är det detta upplägg som ställer till det?
Mvh
Tolun
Löst! Gå till lösning.
Hej @Tolun60!
Vilket program gör du dina fakturor i? Det varierar nämligen lite vilka inställningar du kan och behöver göra beroende på program.
Hej!
Det är Visma eEkonomi Pro vi använder oss av.
//T
Hej igen!
Jag skulle vilja att du kollar på din artikel eller de artiklarna som du vill fakturera (exempelvis: Medlemsavgift eller liknande). Där har du en inställning för artikelkontering. Där skulle jag vilja att du väljer Varor 0% moms eller Tjänster 0% moms, beroedne på vad det är för typ av artikel.
På så sätt får du alltså bort momsen från fakturan - du verkar ha ett lite speciellt upplägg och skulle du inte få till det som du vill, då skulle jag vilja att du kontaktar vår support så kan de kika vidare på det och hjälpa dig i hamn!
Hoppas din fråga blev besvarad och att det löser problematiken du har! Väl mött, @Tolun60.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.