Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingående balans mitt i räkenskapsår - eEkonomi

Jag har räkenskapsår 1:a Januari t.o.m. 31:a December och vill börja bokföra i Visma eEkonomi bakåt i tiden från och med 151001.
Jag har en balansrapport från den tidigare redovisningsbyrån med en ingående balans för räkenskapsår 2015 och med en utgående balans per 150930.
Vika siffror för jag in i den ingående balansen för 2015 i Visma eEkonomi för att kunna fortsätta per 151001 och ha korrekta siffror med mig? 
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du kan under Inställningar - Räkenskapsår och IB - Välja ditt tidigaste upplagda räkenskapsår (2015) och klicka på Ingående balans

Där kan du fylla i den ingående balans du hade vid 2015 års början.

Tillgångar registreras normalt i debet och eget kapital/skulder i kredit. Kreditposter registreras med ett minustecken.

Hoppas din fråga besvarades!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men om jag endast fyller i vilken ingående balans jag hade per 150101 och fortsätter bokföra 151001 så kan ju programmet omöjligt veta vad som hänt däremellan.
  
Jag hade inte tänkt bokföra de tre första kvartalen 2015 då det jobbet redan är gjort och finns på papper.

Jag vill alltså fylla i balansen per 150930 (finns på papper) och fortsätta/börja bokföra i Visma därifrån, är det inte möjligt? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Om allt är bokfört i annat program fram till 150930 kan du lägga in de balanser du har på detta datum och sedan bokföra resterande månader som avser 2015 i eEkonomi.

/Susan