Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-03-03
15:27
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-03-03
15:27
Kreditering
Hur bokför man en kreditering som jag fått på en faktura i Enskild Firma
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-03-03
16:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-03-03
16:19
Spegelvänd kontering jämfört med ursprungsfakturan
Mikael Pettersson
Mikael Pettersson

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-03-06
13:26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-03-06
13:26
Hej Ewika,
Är det en kreditering på en leverantörsfaktura du fått och gäller det programmet Enskild firma?
Isåfall väljer du Ny utbetalning - välj samma typ som på originalfakturan och skriv in beloppet med minus (t ex -100,00).
Gäller det programmet eEkonomi går du in under Inköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfaktura - välj leverantör och sätt markering i rutan - Kreditfaktura - välj sedan samma konto som på originalfakturan - när differensen är noll - Bokför. Du kan sedan kvitta kreditfakturan mot debetfakturan genom att ställa dig på kreditfakturan - Kvitta - leta upp originalfakturan - Bokför.
Om jag missuppfattat din fråga eller om något känns oklart får du gärna återkomma
Ha en fin dag
/Susan
Är det en kreditering på en leverantörsfaktura du fått och gäller det programmet Enskild firma?
Isåfall väljer du Ny utbetalning - välj samma typ som på originalfakturan och skriv in beloppet med minus (t ex -100,00).
Gäller det programmet eEkonomi går du in under Inköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfaktura - välj leverantör och sätt markering i rutan - Kreditfaktura - välj sedan samma konto som på originalfakturan - när differensen är noll - Bokför. Du kan sedan kvitta kreditfakturan mot debetfakturan genom att ställa dig på kreditfakturan - Kvitta - leta upp originalfakturan - Bokför.
Om jag missuppfattat din fråga eller om något känns oklart får du gärna återkomma
Ha en fin dag
/Susan