Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nollställning av 3 konton före bokföring av årets resultat

Hej!

Precis när jag trodde mig ha börjat bemästra Visma och årets resultat så dök ett nytt problem upp...

Får inte ihop årets resultat i Visma så jag behöver nollställa kontona 2019, 2029 och 8999.
(Har tidigare bokfört årets resultat men sedan lagt till verifikationer i efterhand och gjort korrigeringsverifikationer på årets resultat) (2015)

På verifikationen för nollställning så blir det en differens på -4555. Detta är även summan av de nedskrivningar jag först tänkt att göra men sedan ångrat. (3000 för hyreskontrakt och 1555 för tvättmaskin).
Hyreskontraktet är 2015 bokfört felaktigt som kortfristig fordran så den är ändrad (2016) till långfristig. Tvättmaskinen är bokförd på förbrukningsinventarier (konto 5400) och ska inte nedskrivas.
Jag skulle behöva hjälp med hur jag kan komma tillrätta med beloppet -4555...

Tack snälla alla hjälpsamma
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Det är svårt att få en bra överblick över hur det ska vara av bilden du bifogade. Dock bör programmet hämta korrekta värden då du väljer bokföringsförslaget Bokföring av årets resultat när du skapar en manuell verifikation.

Men du får gärna bifoga dina relaterade konteringar så får vi en möjlighet att se över om det finns några avvikelser.

Med vänliga hälsningar
Philip