Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-08-31
09:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-08-31
09:06
Överföring av in och utbetalning från Danmark -eEkonomi
Vi har en enskildfirma i Sverige där vi också har kunder i Danmark som betalar till vårt konto iDanmark och inköp av varor är också från Danmark till kunden, som vi betalarfrån det kontot. Hur bokför jag detta i visma e-ekonomi?
Överförelsen till Sverige sker när kunden i Danmark har betalt och vi harbetalt vår leverantör i Danmark. Det är mellanskillnaden som överförs tillSverige.
Överförelsen till Sverige sker när kunden i Danmark har betalt och vi harbetalt vår leverantör i Danmark. Det är mellanskillnaden som överförs tillSverige.
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-09-05
12:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-09-05
12:49
Hej Henrik,
Förstår jag dig rätt om jag tolkar det som så att det är överföringen från ditt danska konto till ditt svenska som du vill veta hur du bokför i eEkonomi?
Isåfall tänker jag att du under Kassa- och bankhändelser Matchar inbetalningen - väljer Övrig insättning - Egen kontering och plockar upp det konto du vill bokföra det på t ex ett intäktskonto (kontoklass 3XXX).
Ha en fin dag och återkom med mer information om det är så att jag missuppfattat din fråga
/Susan
Förstår jag dig rätt om jag tolkar det som så att det är överföringen från ditt danska konto till ditt svenska som du vill veta hur du bokför i eEkonomi?
Isåfall tänker jag att du under Kassa- och bankhändelser Matchar inbetalningen - väljer Övrig insättning - Egen kontering och plockar upp det konto du vill bokföra det på t ex ett intäktskonto (kontoklass 3XXX).
Ha en fin dag och återkom med mer information om det är så att jag missuppfattat din fråga
/Susan