Hej,
Jag noterade att min tidigare post om detta hade försvunnit så jag gör en ny för att det inte skall glömmas bort.
Jo, vi har under 1,5 års tid efterfrågat när man kan periodisera kundfakturor till kunder utanför Sverige? Vi har våra kunder i Norden och Baltikum och fakturerar i Euro.
När vi testade systemet (sommaren 2023) fick vi reda på att utvecklingsavdelningen jobbade på ärendet och var nära en lösning. Men trots påminnelser från vår sida verkar det stå stilla?
Detta var dessutom en funktion som er säljare sa att den fanns, innan vi bytte till eEkonomi Pro!
Så vi vill gärna veta status på ärendet och önskar att det prioriteras. Som det är nu får vi jobba manuellt i Excel och sedan bokföra periodiseringarna en efter en, vilket tar lång tid.
Även förslag på workarounds mottages tacksamt. Jag såg i en liknande tråd att man kunde byta land till svenska kund, sedan periodisera och därefter byta tillbaka. Verkar också lite knöligt men mindre jobb jämfört med att hålla på med Excel vid sidan om. Är detta en vedertagen workaround?
Tacksam för återkoppling.
Hälsn
Patrick