Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-12-06
15:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-12-06
15:03
Skapa kundfaktura - eEkonomi
Hur skriver jag in pris i fakturan? Är i rutanArtikel-Benämning-Antal-enhet-pris etc, men hur hoppar jag till att skriva de olika posterna t ex pris? Eller skriver jag allt i ett flöde i första rutan bara?
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-12-07
10:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-12-07
10:21
Hejsan Pia!
För att kunna fakturera kommer du behöva utgå från en artikel. Du kan välja att antingen skriva in pris på själva artikeln eller i samband med att du skapar fakturan.
Lägger du in ett pris på artikeln, överförs detta automatiskt till fakturan. Du kan välja att antingen lägga in beloppet i inklusive eller exklusive moms. Se nedan:

Däremot kan du korrigera detta direkt på artikeln på fakturan, se nedan:

Du kan se mer om hur du gör när du skapar en faktura i vår supportfilm: Skapa en kundfaktura och registrera inbetalning i Visma eEkonomi.
Hoppas detta besvarade din fråga.
Ha en fortsatt fin dag!
/Hanna
För att kunna fakturera kommer du behöva utgå från en artikel. Du kan välja att antingen skriva in pris på själva artikeln eller i samband med att du skapar fakturan.
Lägger du in ett pris på artikeln, överförs detta automatiskt till fakturan. Du kan välja att antingen lägga in beloppet i inklusive eller exklusive moms. Se nedan:
Däremot kan du korrigera detta direkt på artikeln på fakturan, se nedan:
Du kan se mer om hur du gör när du skapar en faktura i vår supportfilm: Skapa en kundfaktura och registrera inbetalning i Visma eEkonomi.
Hoppas detta besvarade din fråga.
Ha en fortsatt fin dag!
/Hanna