Hej!
Tack för din fråga. Vad jag kan hitta på Skatteverkets vägledning här så krävs det att ni får kvittona från de anställda för att få avdragsrätt gällande detta. Så ni kommer behöva begära underlag på de parkeringskostnader som skall ersättas. Om de kan få ut någon form av sammanställning där man se vad som är kostnaden för en månad och eventuell moms så bör det vara okej, så länge det är ett korrekt underlag i annat fall så tolkar jag det som att ni behöver varje kvitto som ni skall betala ut ersättning för.
Här är det viktigt att tänka på att om kostnaden gäller för 2021 så bör kostnaden hamna där, om bokslutet för det året ännu inte är klart. Det skall inte beräknas någon förmån på detta nej för den period som gäller skattefriheten. Det finns mer information här om detta. Man bokför upp detat som en kostnad och mot lämpligt skuldkonto, och sedan när man betalar ut ersättningen så minskar man skuldkontot när det gäller den bokföringsmässiga delen.
Ha det fint!
/ Josefine