Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Underlag till en överföring för evenemang

Hej!

Vi är en studentförening som arrangerar många evenemang i olika lokaler och hos studentnationer. Nästan alla nationer vi använder skickar en faktura efter avslutad sittning, och då kopplar vi såklart fakturan till verifikationen. Det finns dock en nation som vill ha betalning i förväg genom en banköverföring, och vi vet inte vad för underlag som vi ska koppla till verifikationen för den betalningen. De skickar inte någon "betalningsbekräftelse" eller liknande, det enda dokument vi har är det avtal vi tecknar med dem. Vi ställde frågan till dem och de svarade såhär:

"Vi brukar normalt sätt använda inbetalningen som underlag vårt bokföringsunderlag. Jag vet inte helt om jag förstår din fråga men precis som att vi använder inbetalningen till bokföringen så bör ni kunna använda er utbetalning till bokföringen?
I ditt fall hade jag nog även tagit med avtalet som extra underlag."

Detta låter konstigt för oss, men vi som ställer frågan är en mindre organisation än denna nation och känner att vi inte är säkra nog att ifrågasätta detta så därför denna fråga! Hur fungerar det? Borde vi inte få en betalningsbekräftelse/kvitto, gör nationen fel? Tack så mycket för hjälpen!

0 SVAR 0