Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad behöver man för underlag utskrivna i pärmen? - eEkonomi

Verkar som att man inte kan/behöver skriva ut journaler i eEkonomi. Måste man inte det enl bokföringslagen? Är det ok att ha en pärm där det fattas vissa verifikat, eftersom att några då verifikationer ligger online och vissa, typ kontantkvitton mm, finns i fysisk form?
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Vi har haft en artikel angående vad man behöver ha för underlag utskrivet i pärmen.
Så sparar du tid och slipper onödigt arbete.

Du kan även titta på alla svar i tråden Enklare att skriva ut verifikationer mm.
Ett citat av svaret från Linda Svahn som är produktansvarig av programmet visma eEkonomi.

"Hej! 

Enligt lag behöver du inte skriva ut dina verifikationer och momsrapport och sätta i din bokföringspärm utan Visma Avendo eEkonomi är din elektroniska pärm. Den är alltid tillgänglig, slipper skriva ut papper i onödan och vi ser till att den finns sparad så många år som lagen kräver. Det enda du behöver se till att spara in din fysisika pärm är de kvitton och leverantörsfakturor som du erhållit i pappersform då det är lag att spara originalen. Av denna anledningen har vi inte gjort ett bra stöd för att skriva ut alla dokument till papper. Jag tar med mig önskemålet om att du vill kunna ha bättre stöd för utskrifter men kan inte säga om det kommer att finnas stöd för det i framtiden."

Tack för din fråga.

/Patrik