
Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-08
06:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-08
06:56
Bokföra byggkostnad
Jag driver ridskola och vi ska nu bygga ett ridhus. Detta kommer när det är klart tas upp som byggnadsinventarie och skrivas av på sedvanligt sätt, men under byggnadsfasen kommer det ju in en del fakturor angående byggnaden, och nu har jag precis betalt den första, som rör handpenning. Hur ska detta bokföras?
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-08
09:45
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-08
09:45
Bokför kostnaderna direkt på byggnadens balanskonto som då blir konto 1110.
När du sen efter att alla kostnader på nybygget är klara och du börjar skriva av använder du 1119.
När du sen efter att alla kostnader på nybygget är klara och du börjar skriva av använder du 1119.
Svara
