- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Arbetad tid i arbetsgivarintyg
Hej, jag undrar vad som kan vara fel om arbetad tid inte kommer med i arbetsgivarintyget. vi använder oss av löneart som går till ackumulator arbetadtid men det kanske inte där arbetsgivarintyget hämtar ifrån? hämtar den från schemat? Mvh Lisa
- Välj din produkt:
-
Lön 600
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Lisa_Boiardt_ ,
Som du är inne på så hämtas arbetad tid i första hand från arbetsschemat. Om den anställde är månadsavlönad och inte har någon schemalagd arbetstid hämtas inga uppgifter till arbetsgivarintyget. Är den anställde timavlönad hämtas uppgiften från lönekörningarna för perioden. Du kan komplettera uppgifter om arbetade timmar, frånvaro, övertid och mertid manuellt. Det gör du under Personal - Anställda - Arbetsgivarintyg på fliken Arbetad tid i programmet. Jag skickar med vårt hjälpavsnitt Varför redovisas inte arbetade timmar i arbetsgivarintyget där du kan läsa mer.
Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller undrar du något annat är det bara att återkomma i tråden.
Ha en fin dag!
/Agnes
