Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Försenad utbetalning SEB?

Hej!

Vart tog tråden om detta vägen??

 

3 SVAR 3
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej!

Med anledning av felets betydelse valde vi att istället mejla alla berörda kunder. Trådar som är inaktuella eller inte längre hjälper någon rensar vi bort här i forumet. 

Felet är åtgärdat och utbetalningen ska ha skett idag. Vi ser allvarligt på felet och har vidtagit åtgärder för att förhindra liknande fel i framtiden. 

Hör gärna av dig vid fler funderingar, annars önskar jag dig en fin måndag! 
/Ebba 

Känns mer som att man vill mörka att något gått fel?

Ja, vi fick ett mail, men ingen återkoppling om att felet är löst. Jag vet heller inte om det gått ut till mina berörda kunder, dem har jag själv kontaktat. Mailet gick också ut väldigt sent i fredags, närmare bestämt runt 20-tiden trots att felet upptäcktes på morgonen!

Hej igen!

Jag är ledsen att det upplevs så, och det är såklart inte alls vår mening!

Att mejlet kom iväg så sent berodde på att vi kämpade både med att identifiera felet och in i det sista för att lösa det och få iväg utbetalningarna samma dag. För er som väntade utbetalning den 23:e hamnade det istället på den 26:e på grund av ett fel hos oss i utbetalningsfilen. 

Felet är fixat och vi har vidtagit åtgärder för att förhindra att det kan hända i framtiden. Vi ber såklart om ursäkt för besväret. 

Vi mejlade information om detta till en användare med rollen löneadministratör i Visma Lön Smart/Direkt på de berörda företagen. Vi har kikat på de kunder som du ligger upplagd på och vi har inte skickat till någon annan än dig eller dina kollegor på byrån. Som ett tillägg så undviker vi verkligen att höra av oss till era klienter. I detta fallet ansåg vi det som väldigt viktigt och därför kan det i andra fall ha slunkit med någon slutkund och de har isåfall fått samma mejl som du. 

Om du vill att vi kontrollerar ett specifikt kundnummer kan du återkomma så tar vi kontakt med dig via mejl. 
/Ebba