Jag ska göra ett arbetsgivarintyg åt en före detta anställd, och det är första gången jag bekantar mig med detta. Vi har Visma 300 och jag får därmed använda blanketten som man kan ladda hem, och kan inte göra direkt i programmet.
Men det är sida två jag funderar över, där man ska fylla i arbetad tid, frånvaro etc i timmar. Det finns kolumner för två hela år att fylla i, finns det någon genväg till att hitta alla uppgifter till detta? Min enda idé är att jag får gå igenom den här personens tidigare lönebesked från tiden h*n jobbade här, eller kan jag göra på något smartare sätt?
Hej Louise!
Tänker att du skulle kunna få bra hjälp av utskriften Ackumulatorlista som du hittar under Utskrifter - Övrigt. Markera Annan period så är du fri att välja datumintervall och klicka sedan på knappen Urval. Vid Ackumulator väljer du Arbetad tid timmar - Klickar sedan på Välj flera - Klicka i Övriga ackumulatorer som du vill se. Vid Namn - Anst väljer du upp vilken anställd som är aktuell och klicka sedan på OK.
Frågor eller funderingar? Du är alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra duktiga kollegor på supporten.
/Tinna
Hej! Snubblade över den här tråden och vill bara flika in att funktion för arbetsgivarintyg finns i både Visma Lön 600 och sedan början av denna veckan även i Visma Lön Smart.
Då hämtas uppgifterna automatiskt från anställningsregistret och arbetsschemat och man slipper hämta alla uppgifterna manuellt. Uppgifterna skickas också via integration till arbetsgivarintyg.nu så att de anställda och arbetslöshetskassan får tag i uppgifterna.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.