Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hur tar jag fram en lista med specifik information efter varje lönekörning

Hej,

 

Arbetar i dagsläget mot många utländska kunder, och när jag knappat in månadens input så sammanställer jag den till dom i en excel, som jag sen skickar till dom för godkännande. 

 

Detta tycker jag är otroligt trögjobbat, och med stor risk för inmatningsfel från min sida. Men jag tänker att jag enkelt borde kunna få fram listor över detta. Lyckas dock inte lista ut hur 🙂

 

Det excelen visar är (för var och en av de anställda)

* Namn och efternamn på den anställda. 

* Summan av varje löneart specificerad på varsin rad. 

* Totalt brutto

* Skatteavdrag

* Netto
* Arbetsgivaravgifter

 

Kan man få till en sån lista? Om man skulle kunna få med en sammanställning för totalen av skatt + arbetsgivaravgifter så de vet vad de ska betala till Skatteverket så vore det underbart. Bonus skulle dessutom vara om man skulle lyckas trycka in antal kvarvarande och sparade semesterdagar, men det är bara en bonus 🙂

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Frida Nilsson1!

 

Tack för att du skriver till oss i forumet. 

 

Jag har full respekt och förståelse för att du tycker att det är mycket att hålla koll på. Vi har dividerat fram och tillbaka för att undersöka om det finns någon befintlig rapport i programmet som tar med större delen av de parametrar du behöver ha med dig. Det vi har landat i är att det kommer krävas två listor/utskrifter för att få med dina viktigaste parametrar. 

 

I Lön 600 kan du skapa egna utskrifter antingen helt från grunden eller genom att utgå från befintliga utskrifter i programmet som du gör urval på. Det är lite klurigt och ingår inte i supportavtalet med oss men jag vill gärna försöka hjälpa dig en bit på vägen. 
Till din hjälp har du avsnittet Egna utskrifter som jag hoppas kunna hjälpa dig. 
 

Du skapar en egen utskrift genom att gå in under Utskrifter och spårning - Skapa egna utskrifter - Klicka på knappen Ny och utgå från den befintliga utskriften Löner i en period så kan du där lägga till fältet arbetsgivaravgift, preliminär på lönebeskedet. Då får du med dig förnamn, efternamn, brutto, netto och skatt.

 

För att få summan av varje löneart så rekommenderar jag den färdiga utskriften Lönehistorik, summerad. Till bonusfrågan så är semesterskuldlistan den utskrift som du kommer ha mest nytta av .

Samtliga dessa utskrifter kan du välja att skriva ut till Excel om du vill. 
 

Hoppas detta hjälper dig och att du får en fortsatt fin eftermiddag.

/Tinna