Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Susanne W
MEDLEM

Koppla olika projekt till lönen

Hej,

Vi har i dagsläget 3 olika projekt som lönen ska delas upp på, har lagt in det vid lönekörningen och det fungerar så det syns på bokföringsorden MEN jag vill även ha så på förändring av 7290 semsterlöneskuld,  7510 arbetsgivaravgifter och 7519 arbetsgivaravgifter för semester och löneskuld så det syns på bokföringsorden. 

Annars kan jag inte redovisa lönen rätt i projekten.

Hur får jag till det i Visma Lön Smart?

// Susanne 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Susanne W 

Välkommen som ny forummedlem 🙂

 

Snart kommer det att bli möjligt att genomföra fördelning av arbetsgivaravgifterna för projekt och resultatenheter samt fördela dem på relaterade lönelönearter. Utvecklingsteamet arbetar aktivt med detta just nu. 

 

Följ gärna tråden Resultatenhet vid lön smart som vi uppdaterar när funktionen är implementerad. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej @Susanne W !

I veckan släppte vi förbättringar gällande Projekt och resultatenheter i Visma Lön Smart. Fördelningen görs på arbetsgivaravgifterna 7510, men en begränsning är uppbokningen av semesterlöneskulden och tillhörande arbetsgivaravgifter. 

Däremot när den anställde tar ut semester så redovisas de uppgifterna på projekten.

Läs mer i Fina förbättringar för projekt och resultatenheter i Visma Lön Smart »

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~