Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

grimjack
MEDLEM

Ny lönekörning Visma Anställd

Hej!

Har börjat använda Visma Anställd men får inte riktigt till det som jag vill...

Arbetsstyrkan består av, till största delen, timanställda som inte nödvändigtvis har pass varje månad.

Efter att arbetstiderna är registrerade, klarmarkerade och attesterade så får jag inte Lön 600 att läsa ut vilka som ska ingå i lönekörningen när jag skapar en ny.

Jag får logga in i Anställd, kolla vilka som har arbetad tid och lägga till dem manuellt.

Därefter synkar det som jag önskar, men halva vitsen försvinner ju om jag måste göra det steget manuellt.

Vad är det jag missar?

2 SVAR 2
Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Tjena @grimjack!

Oavsett om du har Lön Anställd eller inte behöver man manuellt välja/markera vilka som ska vara med i lönekörningen. Sedan när man väljer skapa lönekörning sker det en synkronisering mot Visma Lön Anställd där tiderna flyttas över. Så jag tycker det låter som att programmet faktiskt gör som det ska här. 

Jag ser gärna att du lämnar ett förbättringsförslag på det så våra utvecklare kan ta en kik på vad vi kan göra för att göra det än mer effektivt. 🙂

Vänliga hälsningar

Mmmm, det upplever jag isf som en ordentlig brist i upplägget.

För mig som löneutbetalare är då fördelarna marginella om jag först måste gå in och kontrollera varje tidrapport och manuellt lägga till dem för löneutbetalning. Då kan jag ju liksom lika gärna knacka in timmarna manuellt också, när jag ändå är där och har dem på skärmen framför mig.

För attestansvarig, som tidigare meddelade mig personerna och timmarna, är det antagligen lite tidsbesparande dock.

Självklart skulle jag vilja ha en synkroniering hela vägen - och automatiskt få de personer som ska ingå i lönekörningen inlästa vid skapandet.

Lämnar ett förslag.