Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rörlig semester utbetalning

Hej
Vi har inte betalt ut rörlig semester för 3 anställda som gäller perioden 20200401 - 20210331
Har använt löneart 3232.

Men sen för att få bort summan på semesterskuldslistan är det då bara att ta bort den under respektive anställd på flik semester / semesterlön och skriva noll där ?

Kan jag isåfall ta bort det direkt eller skall man göra det när lönekörningen är klar.

Eller hur gör jag annars ? 

Önskar akut svar då jag måste göra klar i dag 


1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ann,

På semesterskuldlistan ser du intjänad semesterlön som går att betala ut efter att semesteråret är avslutat. Du ser även kvarvarande belopp att betala ut vilket är den summa som går att betala ut under aktuellt semesterår via snabbvalet Semester, Ersättning.

 

Om du inte har betalat ut den rörliga semesterlönen under pågående semesterår betalar du ut den med snabbvalet Semester, Ersättning innan du gör semesterårsavslutet, eftersom ej utbetald rörlig semesterlön ersätts vid semesterårsavslut med en ny framräknad rörlig semesterlön.

 

Har du missat att göra utbetalningen så kan du använda löneart 3232 och nolla ut beloppet inne på de anställda och till nästa år kör du på snabbvalet istället så slipper du manuell hantering. 

 

Ha det fint! 

TInna