Hej!
Har inställningen 25 dagars semesterrätt på alla anställda men när jag tar ut listan semesterdagar specificerade så står det bara 21 dagar betalda på en anställd och 24 dagar betalda på en annan.
Vad kan ha blivit fel?
Hej @NinaAl
Tack för att du kontaktar oss.
Min spontana tanke är att de anställda har haft ej semestergrundande frånvaro eller om de inte har varit anställda under hela intjänandeåret.
Om du av misstag registrerat ej semestergrundande frånvaro och vill korrigera det till semestergrundande frånvaro kan du läsa om hur du gör för att korrigera i hjälpavsnittet Hur rättar jag felregistrering av frånvaro från semestergrundande till ej semestergrundande?
Om du inte hittar anledningen till varför det blir färre betalda semesterdagar på vissa anställda är du alltid välkommen att kontakta vår kunniga support så hjälps vi åt att felsöka.
Ha en fin dag och varmt välkommen som ny forummedlem.
/Tinna
Hej!
Om fel semesterdagar är utbetalda i april, har det någon större betydelse eller kan man låta det vara så och endast lägga en notering om vad som skett? Anställda får spara 5 dgr, resterande betalades ut, men det var sparade dagar som betalades ut istället för de betalda. Eller kan man återställa det på nått sätt innan sem.årsavslutet? Det hände på aprils lönekörning som är låst och utbetald.
//Sara
Hej @mlctt_
Jag kan inte tänka mig att det gör någon skillnad men det är toppen om du lägger in en textrad på lönebeskedet för att förtydliga för den anställda. Att det blev sparade dagar som betalades ut känns rätt och det bör ha blivit de äldsta av de sparade dagarna.
Vill du att vi kikar på det är du välkommen att slå en signal till vår kunniga support.
Ha en fin dag!
/Tinna
Tusen tack för svar 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.