Hej,
Har ingen aning hur jag ska tänka här.
Månad April, provanställd med månadslön.
Jag betalar alltså ut April månadslön 25/4.
Han sjukskrev sig redan 19/4, och meddelar em 25/4 att han säger upp sig.
Jag har alltså redan betalt ut månadslönen.
Men han ska ju inte då ha en hel månadslön egentligen, + att jag ska dra av karens/sjuklön.
Hur gör jag nu?
Gissar att du måste göra en "slutlön" som kommer att bli en fordran på den anställde.
Sedan meddela han att han får göra en återbetalning...eller?
Hej Terese!
Jag hade också gjort som @Suslun föreslår det vill säga gjort en slutlön där samtliga avvikelser finns med och sedan tagit kontakt med honom och kommit överens om återbetalning. För att sedan hantera återbetalningen i programmet så kan du följa hjälpavsnittet Inbetalning från anställd.
Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten.
//Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.