Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ulf Jonsson
UTFORSKARE

Sökfunktion anställd vid ny lönekörning

Tror att jag skrivit en fråga på det här för något år sedan - men frågan är fortfarande aktuell för mig i mitt arbete. Sköter lönerna åt en fotbollsklubb och där innefattas även domare så klart. Deras arvoden betalas ut efter särskilda scheman och det kan bli ganska många och anställningsregistret innehåller med andra ord många poster (med domare)

Det skulle vara väldigt praktiskt om det fanns en sökfunktion (exempelvis på personnummer) när man startar upp lönekörningen - då skulle man kunna effektivisera och säkra rutinen på ett bättre sätt.

Finns det några planer på att lägga till en sådan funktion?

Bästa hälsningar//Ulf 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ulf Jonsson 

 

Tack för att du kontaktar oss i forumet. 

 

Vi har i dagsläget inte några planer på att lägga till den typen av funktion som du efterfrågar. Jag minns inte heller om vi redan har bett dig att registrera ditt önskemål direkt till vår utvecklingsavdelning så därför ber jag dig göra det igen. 

 

I Visma Lön finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Toppen att du är så bra på att beskriva hur du önskar använda funktionen och varför den skulle underlätta för dig.   

 

Ha en härlig dag och varmt välkommen tillbaka till forumet.

/Tinna

Toppen - då gör jag det 😎