Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

Styrelsearvode

Jag har lagt upp en ny anställd som ska få styrelsearvode utbetalt.
Men jag får problem med Aktuellt arbetsschema. Jag valde Ej schemalagd arbetstid, men jag får upp ett meddelande hela tiden att några inställningar är fel. Vad ska jag välja här?

Valde semestervillkor 0 eftersom det endast är ett arvode som ska betalas ut.
Anställningsform valde jag uppdragsgivare som ja läste i ett annat inlägg här i forumet.
Vad väljer jag sen när jag ska göra en utbetalning, Ordinarie lön eller Extra lön?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MalinHolmstrom 

Tack för att du ställer din fråga i forumet. 

Jag testade i mitt program och utgick från tråden Styrelsearvode som lön. Kika på den och hör av dig om du fastnar på något så hjälper jag dig gärna. Tycker att det låter som om du gör helt rätt. 

Valde att skapa en ordinarie lön men det går lika bra om du skapar en lön av typen Extra. 

Trevlig eftermiddag och hör gärna av dig så jag får veta att du löst det. 

//Tinna

Hej,
det var det inlägget som jag också utgick ifrån. Men blev lite konfunderad när jag skulle välja Aktuellt arbetsschema eftersom jag fick flertalet meddelande. Men de meddelandena har jag inte fått upp igen.
Kontaktade även supporten via chatt och vi kom fram till att jag hade lagt upp den anställde korrekt.
Insåg att om jag använder ordinarie lön, då kommer lönearten som jag lagt in på den anställde med. Men om man använder Extra då måste man manuellt lägga in lönearten.
Så det är löst 🙂

Hej @MalinHolmstrom 

Härligt att det löste sig och tack för att du återkopplade. 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

//Tinna

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag vill uppdatera denna tråden med infon att från och med 2024 ska styrelsearvode redovisas separat i ruta 023 på arbetsgivardeklarationen. 

Använd den nya lönearten 1182 istället istället för 1171 för de som tillhör styrelsen.

mvh

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~