Hej,
Attestfunktionen i VLA är bra, men det vore - tycker jag - en fördel om attestanten även kan se kalendern. I kalendern är stämplingar mycket mer överskådliga, och man kan direkt se om något ligger fel eller ser konstigt ut.
Ett exempel:
En anställd med förtroendetid har i oktober stämplat 2 dagar med semester och en med tjänstledigt (felaktigt - hen har semesterdagar kvar). Jag påpekar detta både för personen det gäller och för dess attestant. (Hade jag inte kikat igenom kalendrarna på samtliga anställda - ca 35 st - så hade inte jag heller sett detta fel förrän i lönebeskedet, och då är det krångligare att rätta till.)
Jag har tillgång till kalendern för samtliga anställda, och kan lätt se detta misstaget. men när jag tittar i attestfunktionen ser jag en helt annan sak. Jag ser 24 timmars frånvaro. Även om jag öppnar tidrapporten står det fortfarande bara "frånvaro" på tre dagar. Man måste klicka på varje dag för att se, i det här fallet, om personen stämplat semester eller tjänstledigt.
Om jag ger en person tillträde till att se kalendern, så kan vederbörande se allas kalendrar. och detta är ju inte rätt.
Så stort önskemål: Ge attestant tillgång till att se kalendern för den som den ska attestera! Tack:)