Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

webtomten
MEDLEM

kan inte registrera milersättning över två månader

Hej,

 

När jag försöker registrera milersättning ifrån 2023-06-19 till och med 2023-07-18 så får jag följande felmeddelande.

"Det finns registreringar som sträcker sig över flera månader. Datumen måste vara inom samma månad."

 

Någon som vet vad som är fel? För jag har kunnat göra så här tidigare då jag använder den 18 som brytdag varje månad för milersättning.

 

Men om jag delar upp det så jag kör 2023-06-19--2023-06-30 och sen 2023-07-01--2023-07-18 så funkar det.

 

Men jag har tidigare kunnat lägga en hel period på samma rad.

 

 

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @webtomten

Tack för att du ställer din fråga i vårt forum. 

Du har lyckats identifiera en förändring som nyligen skett i programmet och även hittat en bra lösning. Snyggt jobbat! Anledningen till att vi gjorde denna förändring var för att när lönearter låg över flera månader kunde det istället skapa följdproblem vid korrigeringar. Vi har nyligen fått lite frågor om just detta och har tagit detta vidare internt för att se om det är något vi kan förbättra ytterligare. 

För att förtydliga: Numera behöver varje rad ha ett datumintervall som är inom samma månad, lösningen är att dela upp de manuella rader som du lagt till på olika rader där varje rad endast innefattar en månad. 

Hör gärna av dig vid funderingar. Jag önskar dig en fortsatt fin sommar! ☀️
/Ebba