Vi har ett fel som enbart gäller för er som arbetar med återkommande påminnelser i Visma Lön Anställd.
Era inställningar för påminnelser ser du inne i Visma Lön Anställd - Inställningar - Påminnelser.
Felet uppstår enbart om man har någon anställd som inte har klarmarkerat eller attesterat i tid så att funktionen återkommande påminnelserna går igång.
Då fortsätter påminnelserna att skickas ut med ert inställda intervall även när de anställda redan har klarmarkerat/attesterat , vilket de inte ska göra.
Påminnelserna slutar att komma först när man då klarmarkerat och stänger ned påminnelserna på startsidan inne i Visma Lön Anställd och dess webbgränssnitt.
Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.
Löst! Gå till lösning.
Hej,
Vi har fått fram när detta felet kan ske och vid vilka tillfällen man får påminnelser som man inte borde.
Vi planerar att kunna släppa den rättningen under januari 2024 och så snart jag vet mer exakt så uppdaterar vi i tråden.
Ha en fin jul!
Hej,
Idag har vi släppt lite rättningar gällande påminnelser i Lön Anställd för er användare med rollen administratör.
Om en anställd har hoppat över att klarmarkera en månad så försvann den påminnelser för den anställde men låg kvar för administratören och det är nu rättat.
Om en attestant hoppade över att attestera en tidrapport en månad så försvann påminnelsen på startsidan när nästkommande period attesterades, men inte för löneadmininstratörerna. Detta är också nu rättat.
Ha en fin påsk!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.