Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Anton Martinsson CONTENT PRODUCER ‎2024-09-24 13:56 )
  • 2 Svar
  • 0 gilla
  • 513 Visningar
Den nya kvittolagen är nu på plats – hurra! Nu kan du helt enkelt skippa papperskvitton och välja Visma Scanner. För dig som jobbar på en redovisningsbyrå blir samarbetet med kunder i Visma eEkonomi både enklare och smidigare. Det är verkligen dags att göra bokföringsprocessen mer digital!

Fördelar med att digitalisera dina kunders kvittohantering

Miljövänlig lösning:

Genom att minska eller helt eliminera papperskvitton bidrar vi till att minska vår miljöpåverkan. Det leder till mindre pappersavfall och en lägre användning av naturresurser.


Ökad effektivitet:

Digital kvittohantering sparar tid. Istället för att sortera, organisera och arkivera papperskvitton manuellt, kan vi nu snabbt och enkelt skanna och spara alla kvitton digitalt. Du slipper påminna om det där papperskvittot som saknas, se bara till att kunden fotar och scannar kvittot. 


Bättre säkerhet och åtkomst:

Digitala kvitton lagras säkert i molnet, vilket minskar risken att kvitton försvinner eller skadas. Dessutom kan vi komma åt dem när som helst och var som helst, vilket underlättar både för oss och våra kunder.


Automatiserad bokföring:

Med digitala kvitton kan vi dra nytta av smarta lösningar som automatiskt kan läsa och tolka informationen från kvittona. Det minskar risken för misstag och ökar noggrannheten i bokföringen.


Psst! När du aktiverar ett samarbete i Visma eEkonomi, kan du samtidigt aktivera ett samarbete i Visma Scanner, helt utan kostnad.

Läs mer om Visma Scanner 
och den nya kvittolagen. 

Kommentarer

Hej! Visma scanner är så bra. Men jag har en fråga: kan man ladda ner appen/programmet till dator också, och ladda upp t ex PDF-underlag? Jag tror inte det, men frågar ändå. Nu har jag t ex ett hyreskontrakt och underlag för bankavgift som jag vill ladda upp till min redovisningskonsult via Visma Scanner, men får då mejla PDF:erna till mig, öppna dem i mobilen, ta en skärmbild och sedan ladda upp som foto i appen Visma Scanner. 

Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Hej @charlottepehrson 

Kul att du gillar tjänsten och tack för din fundering! 

Idag finns bara Visma Scanner som en app i din telefon. Tanken är god och jag tar det gärna vidare som ett förbättringsförslag. Om du skulle komma på mer bra feedback till oss så har alla våra program en "Lämna feedback" knapp då skickas din feedback direkt till våra utvecklare!

 

I Visma Scanner finns den längst ner efter att du klickat på de tre punkterna uppe till vänster. 

Jag har faktiskt ett tips till dig, som gör att du kan hoppa över något steg i arbetsgången du beskrev i din kommentar. Om du öppnar Visma Scanner-appen och klickar på de tre punkterna uppe till vänster. Då har du inställningar som ett alternativ på den sidan - under inställningar har du också en mailadress. Den mejladressen är knuten till din scanner-app. Om du istället mailar dina underlag dit istället för till din privata mejladress, då laddas bildunderlaget upp i scanner appen! När du står på inställningar i din app så har du också en inställning, "Skicka direkt till ekonomisystemet", om den inställningen inte är i bockad - då måste du öppna Visma Scanner och hantera dokumenten du skickat in. Är inställningen istället bockad och blå, då slipper du allt manuellt arbete i appen.

Hoppas det kan vara till din hjälp framöver! 
/Anton