Den nya kvittolagen är nu på plats – hurra! Nu kan du helt enkelt skippa papperskvitton och välja Visma Scanner. För dig som jobbar på en redovisningsbyrå blir samarbetet med kunder i Visma eEkonomi både enklare och smidigare. Det är verkligen dags att göra bokföringsprocessen mer digital!
Fördelar med att digitalisera dina kunders kvittohantering
Miljövänlig lösning:
Genom att minska eller helt eliminera papperskvitton bidrar vi till att minska vår miljöpåverkan. Det leder till mindre pappersavfall och en lägre användning av naturresurser.
Ökad effektivitet:
Digital kvittohantering sparar tid. Istället för att sortera, organisera och arkivera papperskvitton manuellt, kan vi nu snabbt och enkelt skanna och spara alla kvitton digitalt. Du slipper påminna om det där papperskvittot som saknas, se bara till att kunden fotar och scannar kvittot.
Bättre säkerhet och åtkomst:
Digitala kvitton lagras säkert i molnet, vilket minskar risken att kvitton försvinner eller skadas. Dessutom kan vi komma åt dem när som helst och var som helst, vilket underlättar både för oss och våra kunder.
Automatiserad bokföring:
Med digitala kvitton kan vi dra nytta av smarta lösningar som automatiskt kan läsa och tolka informationen från kvittona. Det minskar risken för misstag och ökar noggrannheten i bokföringen.
Psst! När du aktiverar ett samarbete i Visma eEkonomi, kan du samtidigt aktivera ett samarbete i Visma Scanner, helt utan kostnad.
Läs mer om Visma Scanner och den nya kvittolagen.