Hej Nina, Jag ser att en kollega till mig har kontaktat dig, men vill ge ett svar här i forumet om det är andra kunder som har samma problem. Grundtanken med Visma AutoCollect är att vi sköter hela flödet, från Påminnelse till inbetalning. Eftersom du har lämnat över en obetald faktura till Visma Collectors är det egentligen dit kunden ska betala och då med avgifter och ränta. Därefter kommer du automatiskt få in betalningsrader på fakturan och eventuell ränteinbetalning i programmet och pengarna insatta på ert konto. Detta gör att du slipper manuell hantering av betalningen. Är det samma kund som gör klumpinbetalningar? I så fall kan du försöka få kunden att istället betala till det Bankgiro som står på Påminnelsen som Visma Collectors skickar ut. På så sätt undviker du problemet och betalningarna skapas automatiskt i programmet av tjänsten. Finns det något som vi skulle kunna göra tydligare eller ändra på Påminnelsen för att kunderna ska betala in på rätt sätt, det vill säga till Visma Collectors? Om ni är fler kunder som har synpunkter på hur vi skulle kunna förtydliga informationen på Påminnelse samt Inkassokrav så får ni gärna dela med er i detta inlägg!
... Visa mer