2022-11-14
10:47
Hej Greg1111!
Det är inte helt lätt att tyda varför du får upp felmeddelandet utan att se hur det ser ut i ditt program. När du felsöker så kan du börja med att felsöka direkt via felmeddelandet och jämföra dina siffror i balansräkningen.
När du får upp felmeddelandet klickar du på på Gå till, då kommer du till Förändringar i eget kapital och kan där stämma av Belopp vid årets utgång och jämföra mot balansräkningen.
Är du säker på att du har glömt bokföra föregående års resultat?
Jag hittade nämligen den här tråden där en annan användare verkar haft samma scenario som dig, som berodde på öresavrundning. I tråden har en användare lagt in en lösning som har fungerat för flera användare - kika igenom den och se om det kan hjälpa dig. 🙂
Önskar dig en fin måndag!
/Tinne
... Visa mer
2022-03-03
08:48
Hej!
Konto 1684 finns i Visma eEkonomi men du behöver först aktivera det. Gå in under Inställningar - Bokföring - bocka för Visa även inaktiva konton - klicka på kontot - Redigera - bocka i Aktiv.
Ha en solig dag!
Tinna
... Visa mer
2021-02-10
20:12
Hej,
jag har anmäld mig till en utländsk utbildning (inom EU, online utbildning). Ska jag begära faktura med eller utan moms?
... Visa mer
2021-02-10
20:12
Hej,
jag har anmäld mig till en utländsk utbildning (inom EU, online utbildning). Ska jag begära faktura med eller utan moms?
... Visa mer
2020-10-09
10:02
Hej @Fd medlem
Börja med att kontrollera under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter så inte Bokföring låst t.o.m ställer till det. Finns det en låsning i en månad som ingår i räkenskapsåret du ska ändra eller efter så kan du sätta Ingen låsning under tiden och Spara. Gå sedan tillbaka till Räkenskapsår och IB - Redigera - bocka ur Lås bokföringsåret och testa ändra startdatumet.
Kvarstår felmeddelandet kan du också testa att först Redigera under Räkenskapsår och IB - bocka ur Lås bokföringsåret - Spara - sedan Redigera året igen och ändra startdatum.
Glöm inte att låsa året igen efter dina ändringar. 🙂
Trevlig helg!
/My
... Visa mer
2019-08-21
11:19
1Gilla
tack för svaren! 🙂
... Visa mer
2019-08-20
14:03
Hej Greg1111, Gå in på verifikationen och klicka på Kopplade bilder - välj Ångra koppling - då hittar du den under Inköp - Bildunderlag - gå till verifikationen igen och klicka på Åtgärder - Skapa korrigeringsverifikation. Har du ytterligare funderingar gällande detta så är du välkommen att kontakta oss på supporten. Ha en fortsatt fin dag! /Annelie
... Visa mer
2019-04-29
19:59
1Gilla
det gällde bara hyrbilen i Sverige, tack för svaren!
... Visa mer