2023-02-28
14:09
2 Gillar
Hej, Tack för hjälpen @catarina ScF och @Tinna Gunnarsson!
... Visa mer
2023-02-22
15:58
Hej,
Under Arkiv - Företagsinställningar - Bokföring finns det till höger av vissa konton en inaktiv ruta som är i bockad. Går det på något sätt att bocka ur dessa rutorna?
Mvh
Magnus
... Visa mer
2022-03-10
12:50
Hej! När en anställds genomsnittliga sysselsättningsgrad från intjänandeåret inte är samma som den aktuella sysselsättningsgraden så kommer ju semesteravdraget och semesterlönen att skilja sig åt (lönearterna 3205 och 3215). Jag fick en fråga av en anställd om det verkligen är rätt att semestertillägget i sådana fall beräknas enligt formeln: (Månadslön*0,8%)/Aktuell sysselsättningsgrad*genomsnittlig sysselsättningsgrad under intjänandeåret När den genomsnittliga sysselsättningsgraden under intjänandeåret och den aktuella sysselsättningsgraden är lika beräknas ju semestertillägget Månadslön*0,8%. Varför gör man inte så i fallet ovan?
... Visa mer
2022-02-07
10:01
2 Gillar
Hej Linda H! Du bestämmer själv hur länge tidigare anställda ska ha tillgång till VLA. Jag brukar meddela innan de slutar att de har tillgång till VLA till och med den siste i den månaden som slutlönen utbetalas då jag brukar stänga ned dom genom att under personal - anställda, flik 2 bocka i rutan där det står "har slutat och slutlön är utbetald" Klicka sedan på symbolen för synkronisera och välj synkronisera register.
... Visa mer
2021-02-24
11:04
Ett utvecklingsförslag av Lön Anställd är att införa begränsningar i systemet av hur högt respektive lågt flexsaldo som anställda kan ha.
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Anställd
2020-01-22
11:00
Hej,
Vi har våra anställda på två olika kundnummer kopplade till samma organisationsnummer. Enligt Visma är det den enda lösningen när det gäller vårt företag. Anställda som finns kopplade till det ena kundnumret använder endast tjänsten Mitt Lönebesked då dessa är behovsanställda medan de kontorsanställda finns kopplade till det andra kundnumret och använder Lön Anställd och Mitt Lönebesked. När anställda på det förstnämnda kundnumret (behovsanställda) byter e-postadress så kan de inte göra det själva. Det visar sig att vi som är administratörer inte heller kan göra det eftersom samma person automatiskt läggs upp i onlinetjänsterna i båda kundnumren. Vi administratörer måste först radera den anställde från det ena kundnumret där de inte är kopplade till några internettjänster innan den anställde kan ändra e-postadressen. Vismas support har tittat på ärendet och tar detta ärendet vidare till utvecklarna som får titta på det. Teknikern som jag både hade kontakt med tyckte att jag skulle lägga upp detta även här på forumet.
... Visa mer