2025-06-09
15:16
Hejsan @Carina Wesenlund-Jonsson, Jag förstår känslorna och åsikterna. Uppskattar verkligen era synpunkter och för även det vidare organisatoriskt. Åsikterna är framförda dit de ska. Tack snälla, igen!
... Visa mer
2025-06-09
10:28
Hej @Kan inte dra och släppa l För tillfället är det problem med att inte allt tolkas om du skapar en ny leverantörsfaktura och använder drag & drop för att få in underlaget. Detta är rapporterat vidare som ett fel och vi arbetar på en lösning.
På vår hemsida spiris.se/support/driftinformation hittar du pågående incidenter och fel och när dessa är lösta tas det bort därifrån.
Ha en fin dag!
... Visa mer
2025-06-04
14:02
En korrigering till efter samtal med Skatteverket ! Initial bokföring Moder Fordran på dotter och förutbetald intäkt 1322 / 3041 + 2611 990 000 792 000 + 198 000 Fordran samt försäljningsintäkt med moms Dotter Aktivering av tillgång och moms 1041 + 2641 / 2361 792 000 + 198 000 990 000 Tillgång och moms samt skuld till moder. Vid delbetalning Moder Minskning av fordran 1930 / 1322 200 000 200 000 Betalning från dotter 2507 Dotter Minskning av skuld 2361 / 1930 200 000 200 000 Betalning till moder 2507 Vid årsbokslut Dotter Avskrivning på IM-tillgång 7814 / 1049 158 400 158 400 Årlig avskrivning över 5 år
... Visa mer
2025-05-30
11:56
Hej! Jag förstår att det är frustrerande! Vad jag kan se har vi inte haft några andra som har hört av sig om detta. Du har säkert testat att rensa din cache också men om inte så gör gärna det. Skulle du ha fortsatt problem efter detta är det bäst att du ringer till oss så vi får kika tillsammans vad som blir fel. Ha en fin fredag och helg när det är dags! /Ebba
... Visa mer
2025-02-03
10:47
Hej @A-Lantbruk
Om du fortfarande inte har fått in ditt kontoutdrag är min rekommendation att du slår en signal till supporten som kan koppla upp och titta på vad det beror på.
Välkommen att kontakta supporten.
... Visa mer
2023-02-14
08:33
Hej @Ekonomikontoret On-line
Vi har testat på ett antal olika datorer och inloggningar och det fungerar för oss. Var händer när du klickar på Feedback och förslag? Länkas du vidare? Är det i nästa steg det inte fungerar för dig?
Hör av dig så ska vi felsöka vidare.
//Tinna
... Visa mer
2022-05-23
09:36
1Gilla
Hej!
Tack för att ni ger oss feedback och delar med er av era tankar kring detta.
Just nu jobbar vi på förbättring krig likviditetsprognosen för att göra den tydligare och mer korrekt.
Vi räknar med att lansera detta inom en snar framtid, så prenumerera gärna på nyhetsfliken så får ni notiser om de nyheter vi släpper framöver!
Varmt välkomna tillbaka till forumet och jag hoppas att ni får en fortsatt fin måndag.
/Tinne
... Visa mer
2022-05-10
08:51
Hej Anna!
Om du mejlar in underlag och har Skicka direkt till ekonomisystemet påslaget i Visma Scanner så görs det ingen tolkning.
En tolkning görs när du mejlar in underlag och har Skicka direkt till ekonomisystemet avslaget i Visma Scanner. Sedan öppnar du underlaget i appen där tolkningen görs, och du får därefter klicka på Skicka till ekonomisystemet.
Om det är samma person i företaget som har hand om underlagen och arbetar i Visma eEkonomi så rekommenderar vi att istället direkt dra PDF-filen och släppa den direkt på Inköp - Bildunderlag. Då görs tolkningen direkt.
Testa detta och återkom om du stöter på patrull.
Varmt välkommen tillbaka till forumet!
/Tinne
... Visa mer
2021-10-21
19:53
Dra upp analysen på bredden ta tag i ett hörn så kommer alla siffror ;dra den till andra skärmen så är det super. Då kan man verkligen jobba rationellt med analyser ser e-ekonomi i den ena skärmen och analyser i den andra. Bästa uppdateringen på länge.
... Visa mer
2020-04-23
15:09
1Gilla
Det var synd .. Alla har olika lösningar..det är en fråga om digital mognad för både kund och byrå. Olika vägar att gå helt enkelt...det funkar säkert om företagen skickar en e-postfaktura istället, det kan alla. Slipper portot och gå till brevlådan.... men skickar fakturan till autoinvoice istället då kommer den direkt in i e-ekonomi. Alternativ 2 -som jag tror passar bättre. Att kunden får alla e-postade fakturor till sin e-post och "vidarebefordrar" de till dig, då är de attesterade redan och du slipper attest rundan...mm Du får allt tolkat och klart då slipper du hela hanteringen med registreringen. Betalningen kan du sköt om i e-ekonomi och själv betalningsattestera i banken. Jag avråder får att att betalningsattestera i bank- det är kunden som ska betalningsattestera i banken. En bra tumregel om man är många som jobbar med samma kund undantag finns med då ska fullmakter skrivas under mm. Bättre med läs behörighet i bank.
... Visa mer
2019-12-18
19:55
1Gilla
Hej. Den senaste uppdateringen av skannern är bra. Nu funkar det fint. T.o.m. bättre än tidigare. Tack för det.
... Visa mer
2019-02-15
14:55
Lyfter ut din fråga då den gäller eEkonomi. Du hittar den nya konversationen här: Kan inte koppla bildunderlag till utbetalningsverifikation - eEkonomi
... Visa mer