2024-12-19
13:40
Hej @OlaSve , Importerade verifikationer visas inte upp i listan över perioden bankhändelser i programdelen ''Kassa- och bankhändelser''. Detta gäller även verifikationer som importerats via en SIE-fil. Detta är korrekt hanterat av programmet.
Det går inte att jämföra denna integrationen mot en bankkoppling mot ett företagskonto då de fungerar och är utformade på olika sätt. I er integration mot Mynt sker det endast en import av transaktioner direkt till eEkonomi i form av verifikationer. Dessa skapas ej upp som bankhändelser som därefter ska matchas.
När det kommer till avstämning av detta kontot rekommenderar vi er istället att använda kontoanalysen som ni hittar under programdelen ''Bokföring - Kontoanalys'' där ni har möjlighet att söka på kontot som avser dessa transaktioner. Det krävs med andra ord inga ytterligare manuella åtgärder från er sida när ni har en aktiv integration mot Mynt då transaktionerna importeras direkt in i er bokföring.
Mvh
/Victor
... Visa mer
2024-07-29
13:49
Hej,
Hanteringen i programdelen är oförändrad.
Informationen i min tidigare kommentar gäller fortfarande.
Gällande din fråga om AGI väljer du själv det datum som AGI skall bokföras på, precis som @BNCABBNR kommenterat.
Upplever du fortfarande frågetecken är du välkommen att ta kontakt med vår support direkt HÄR.
/Victor
... Visa mer
2024-07-25
10:25
1Gilla
Hej, Jag förstår att det kan vara frustrerande att ni upplever denna problematiken. Men för att kunna utveckla och upprätthålla säkerhet och prestanda i våra produkter utvecklar och testar vi alltid våra tjänster i de senaste versionerna av mjukvara. Detta kan därför påverka kompatibiliteten mot äldre versioner av mjukvara som inte längre innehåller eller stödjer de nya förbättrade funktionerna/tekniken. När det kommer till IOS begränsar Apple tillgängligheten till senaste versionerna på grund av att hårdvaran (ipaden eller datorn) är för gammal och inte klarar av eller uppfyller kraven för att köra de nyare versionerna av mjukvara. Detta kan därför påverka flera sidor och tjänster som ni försöker nå.
Det finns flera viktiga anledningar till varför vi starkt rekommenderar att hålla din enhet och webbläsare uppdaterade:
Säkerhet: Varje uppdatering innehåller viktiga säkerhetsförbättringar som skyddar din enhet och dina personliga uppgifter mot nya och befintliga hot. Genom att uppdatera minskar risken för att utsättas för säkerhetsintrång.
Prestanda: Uppdateringar optimerar ofta systemets prestanda, vilket kan leda till en snabbare och smidigare användarupplevelse. Detta inkluderar snabbare laddningstider och förbättrad stabilitet.
Funktioner och kompatibilitet: Nyare versioner av iOS och webbläsare innehåller ofta nya funktioner och förbättringar som kan förbättra din användarupplevelse. Dessutom säkerställer uppdateringar att alla funktioner på vår webbplats eller app fungerar korrekt och att du kan dra nytta av den senaste teknologin vi erbjuder.
Support: För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga support och service är det nödvändigt att vi arbetar med de senaste versionerna av operativsystem och webbläsare. Detta gör det lättare för oss att felsöka och lösa eventuella problem du kan stöta på.
/Victor
... Visa mer
2024-01-31
09:59
Hej @philipbengtsson,
Kontots placering har nu uppdaterats och är nu flyttat till rubriken ''Bundet eget kapital - Fond för utvecklingsutgifter'' i Balansräkningen.
Önskar er en fortsatt fin dag!
/Victor
... Visa mer
2024-01-22
15:16
Hej @JOVAN SMK ,
Detta är den informationen vi har att dela med oss av. Som användare av våra digitala tjänster kan man känna sig trygga i hur vår organisation hanterar säkerheten och eventuellt angrepp utifrån.
Länkar hämtade från tidigare kommentar där ni är välkomna att läsa mer hur informationen hanteras:
https://vismaspcs.se/support/skydd-av-information
https://www.visma.com/trust-centre/
Det krävs inga extra åtgärder från dig som användare för att lagra informationen i systemet.
Vi har flera steg som ska göra att detta scenario blir mindre sannolikt då det krävs flera klick samt bekräftelse med lösenord för att starta om ditt program. Om du mot förmodan skulle råka återställa/starta om ert företag i programmet finns det i regel alltid möjlighet att återställa informationen.
Önskar dig en fortsatt fin dag.
/Victor
... Visa mer
2024-01-19
10:09
Hej @Justifyit ,
Dessa ändringar är inte något som vi själva beslutar om.
För rubriker i Balansräkningen utgår vi från Taxonomin, dvs hur Bolagsverket vill att det ska vara uppställt och det är där det har förtydligats.
Önskar er en fortsatt fin dag!
/Victor
... Visa mer
2023-10-11
13:08
1Gilla
Hej!
Tack för att ni kontaktar oss och jag beklagar att vårt svar har dröjt.
Problem och frågetecken som uppstår är orsakat av att uppbokningen av arbetsgivardeklarationen tas med i beräkningen av saldot två gånger, precis så som @BNCABBNR beskriver i ett av sina inlägg.
Visma eEkonomi räknar på följande sätt för att ta fram ett saldo under Kassa- och bankhändelser:
Beloppet tas först med från verifikationen som avser arbetsgivardeklarationen. Därefter räknas beloppet med igen när transaktionen står som/är omatchad.
Beräkningsformel: Saldo skattekonto = Bokfört saldo på konto + - Ej bokförda händelser
För att matcha dessa händelser på korrekt sätt ska transaktionen på skattekontot matchas mot bokföringshändelsen ’’Arbetsgivardeklaration’’. I fältet väljer du vilken arbetsgivardeklaration som beloppet avser. När du sedan matchar kommer händelsen vara kopplad mot den befintliga verifikationen avseende arbetsgivardeklarationen och saldot stämmer överens.
I bilden ovan visas två uppdelade transaktioner som avser arbetsgivardeklarationen. Dessa kan du välja med hjälp av markeringsrutan till vänster på raden. Därefter matchar du båda händelserna mot den befintliga arbetsgivardeklarationen som skapats.
Det som skiljer dessa omatchade transaktioner är att de ska endast kopplas ihop mot den
befintliga arbetsgivardeklarationen som redan har bokförts. Bra att känna till att detta inte kommer generera någon ny verifikation i Visma eEkonomi och det totala saldot kommer att spegla kontots faktiska saldo hos Skatteverket.
Vi är medvetna om de problem och frågetecken som har uppstått och vi har planer på att förbättra hur värden visas i programmet. När dessa förbättringar implementeras kan vi inte besvara i dagsläget men vi har tagit till oss alla era synpunkter och tackar för era input.
Ha en fortsatt fin dag
/Victor
... Visa mer
2023-08-04
14:47
Problem att nå skrivna hjälpen genom programmet
Hej,
Vissa användare upplever just nu problem att nå skrivna hjälpen genom programmet.
Skrivna hjälpen går fortfarande att nå HÄR.
Vi uppdaterar tråden när vi har mer information,
/Victor J
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Advisor
-
eEkonomi
-
Ekonomiöversikt
-
Skatt & Bokslut Pro
2022-03-24
10:10
Hej, Som vi tidigare nämnt finns det ingen mer specifikation som vi kommer att importera till programmet. Är ni i behov att ta fram en sådan betalningsspecifikation behöver detta ske från banken. Önskar er en fortsatt fin dag! /Victor
... Visa mer
2021-12-13
10:01
Hej, Vi har sett över detta förslaget, det är fortfarande inget vi planerar att implementera inom den närmsta framtiden.
Om detta skulle ändras uppdaterar vi denna tråden.
/ Victor
... Visa mer