2024-02-22
10:05
Hej Vi har en anställd som slutat på vår byrå, vi använder Visma Advisor och Visma Lön Smart. I Advisor är medarbetaren inaktiverad men i Lön Smart kan jag inte ta bort alla personuppgifter som jag behöver med tanke på GDPR. Jag har kollat era checklistor vid avslut men de stegen går inte att följa när vi tidrapporterar i Advisor istället för Lön Anställd. Det är nu ett år sedan den anställde slutade och jag vill inaktivera användaren helt. Dvs jag behöver ta bort epost-adressen i Lön Smart. Vilket inte är möjligt. Jag kan enbart ändra epost. Eftersom det också gått ett år strular semesterhanteringen. Det senaste semesteråret är sysselsättningen 0% vilket är ett ogilitgt tal i Lön Smart. Enda sättet att komma runt det är att ändra semestervillkoret till "00 Inget semestervillkor". Jag kan inte inaktivera användaren i Visma Online eftersom hen har tillgång till huvudtjänsten Visma Lön Anställd, det står "Tillgång till denna tjänst hanteras i ditt löneprogram från Visma Spcs". Hur får jag bort en tidigare medarbetare från våra system? Tack! Mvh, Louise
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Advisor
-
Annan produkt
2023-05-12
11:08
Hej Hur kan jag se vem som har attesterat momsdeklarationen i eEkonomi och var kan jag se datumet då den blev attesterad? Jag kan inte skapa en fil förrän den är attesterad och jag verkar inte kunna få någon form av notifikation när den är attesterad utan jag behöver logga in i eEkonomi för att kontrollera. Finns det någon möjlighet att begränsa personers behörighet så de enbart kan attestera moms och/eller leverantörsfakturor eller så de inte alls kan attestera men ändå förbereda bokföringen. /Louise
... Visa mer
2023-04-17
16:20
Hej
Jag önskar att den senaste lönekörningen föreslås när man skapar rapporten Utbetalningslista. Nu föreslås alltid den första lönekörningen man någonsin skapat.
Tack.
Mvh, Louise
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Smart
2023-03-28
09:36
Hej Visma, När väntas stöd för SINK i Lön Smart? Den manuella hanteringen vid inskickande av AGI är både tidskrävande och ökar risken för fel. /Louise
... Visa mer
2022-07-31
13:06
Hej Lindsman Minns att det var någon bugg. Tillsammans med supporten testatde vi allt möjligt och tillslut bara fungerade det. Men det vi testade (efter att först ha rensat cookies och cache) var att klarmarkera alla steg; alla lönebesked i lönekörningen och hela lönekörningen, vi skapade löneutbetalningsfilen, bokförde lönerna, skapade utkast på en ny lönekörning och backade sedan allt. Dvs, tog bort den nya lönekörningen, ångrade bokföringen och löneutbetalningsfilen och tog sedan bort klarmarkeringen för hela lönekörningen och de enskilda lönerbeskeden och då fungerade det. Blev inte snyggt i bokföringen men så fick det bli. Ingen anställd fick i varje fall ett felaktigt lönebesked för de undvek vi att skicka tills allt hade löst sig. Lycka till. Mvh, Louise
... Visa mer
2022-05-04
13:53
Okej, känns bara synd att det främst är engelska när jag använder Skatt & Boklsut Pro, men när jag ska generera rapporterna i Skatt & Bokslut Pro så blir det mesta på svenska. Det hjälper inte mina kunder som behöver informationen på engelska.
... Visa mer
2022-05-02
13:19
Hej När kommer stöd för att välja engelska fullt ut i Skatt & Bokslut Pro när man genererar rapporter? Jag stämmer av och genererar rapporter månadsvis. I dagsläget så visas Income statement och Balance sheet i princip helt med svensk text och flertalet bilagor har svenska rubriker, till skillnad från när man arbetar med informationen i Skatt & Bokslut Pro. Då ser nästan allt ut att vara på engelska, förutom reskontra och momsspecifikation som blir på svenska. Tack. Mvh, Louise
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2022-02-11
13:17
Tack för svar. Just den här kunden har Lön Smart och eEkonomi, men inte bankkoppling. Vi kan inte aktivera bankkoppling för alla olika utländska banker. Varför bokförs det på 1930 om man inte har bankkoppling? Hur gör jag för att ändra det till 2910? Mvh, Louise
... Visa mer
2022-02-10
12:09
Hej,
Jag undrar hur jag bäst hanterar löneutbetalningar från flera olika bankkonton i Lön Smart?
Om jag väljer betalsätt bankkonto på de anställda och uppger de anställdas bankkontouppgifter så bokförs allt som en utbetalning från förvalt bankkonto, jag kan inte välja flera olika bankkonton. Det enda alternativ jag kan se är att istället välja Kontant som utbetalningssätt men då bokförs allt på 1910.
Kan jag på något sätt ändra så att lönerna bokförs på konto 2910 vid utbetalning/bokföring från Lön Smart? För då kan jag därefter boka varje bankutbetalning från de olika bankkontona också mot konto 2910.
Tack.
Mvh,
Louise
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Smart
2021-10-23
21:53
Hej
Jag läser här under Registrera lönehändelser - Fältförklaringar - Åtgärder att jag kan korrigera eller ta bort ett lönebesked som är klarmarkerat, men att jag då måste ta bort klarmarkeringen. Jag har försökt ta bort klarmarkeringen, men det går inte. Jag får felmeddelandet "Lönebeskedet kan inte klarmarkeras eftersom det finns ett senare lönebesked som är klarmarkerat.". Jag försöker alltså bocka ur klarmarkering och får detta meddelande. Det finns dessutom inga senare lönebesked. Hur ska jag gå tillväga för att ta bort klarmarkeringen?
Tack.
Mvh,
Louise
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Smart