Hej! Jag har nyligen skickat min kamera på reparation till England. Jag har nu fått tillbaka kameran och betalt deras faktura och funderar lite på hur jag borde bokföra den. Deras faktura listade tre artiklar. 1 BMPCC6KPRO/PCBMAIN (Produkt) 575 EUR, 1 LABOUR CHARGE (Tjänst) 130 EUR och 1 RMA CARRIAGE OUT (Frakt) 43 EUR. Totalbeloppet landade på 748 EUR. 8 621,45 drogs från mitt konto varav 1,50kr var avgift från banken. Jag tänker att jag borde bokföra fakturan på fölande sätt: 1930: Kredit 8 621,45 5420: Debet 6 625,30 6540: Debet 1 499,12 5710: Debet 495,53 6570: Debet 1,50 Ser det här ut att stämma eller är det något jag har missat? Tack på förhand! Vänlig hälsning, Joel Engberg
... Visa mer