Hej @snattack
Välkommen som ny forummedlem.
Vi är inte helt med på vad du menar med att "eftersom landet är Norge så tolkar den alltid valutan på fakturan som NOK, trots att betalningsuppgifterna är angivna som 'Kortbetalning' och 'Valuta: SEK' under leverantör." Om man har valt SEK som valuta för leverantören, så skapas leverantörsfakturan i SEK. Om betalningen sedan sker via ett vanligt företagskonto i SEK, borde det inte uppstå några problem. För att undvika förväxling och se till att fakturan hanteras korrekt, dubbelkolla att:
Leverantören är inställd på rätt valuta (SEK) i systemet.
Fakturan skapas och anges i SEK.
Betalningen matchas korrekt med företagskontot i SEK.
Om dessa steg följs, borde fakturorna och betalningarna hanteras utan problem, även om leverantören är baserad i Norge.
Blir det ändå inte korrekt rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så ska vi kika vidare på ditt ärende.
Ha det fint
/Tinna
... Visa mer