2025-01-09
09:58
Måste ändå fråga igen: Vi har alltså avvikelse period samma månad som löneutbetalning. Det innebär att det som sker efter den 25:e måste registreras på nästa månad. När vi då gör lön nästa månad så går det inte att få in avvikelsen på rätt datum då vi inte har den avvikelseperioden. Tex, om någon varit föräldraledig 27:e december så måste vi lägga den avvikelsen på ett datum i januari då januarikörningen bara tillåter avvikelser i januari. Läser jag informationstexten ovan så står det att det är viktigt att frånvaron blir på rätt dag. Så hur kan vi lösa detta?
... Visa mer
2024-12-18
09:14
2 Gillar
Hej, hur gör man om man som vi har avvikelseperiod samma månad som utbetalningsmånad? T.ex. så har de anställda som varit föräldralediga efter den 25:e rapporterat in det som en avvikelse månaden därpå. Avvikelsen har då lagts på den månaden med en textrad under med eg datum eftersom det inte går att rapportera in en avvikelse för föregående månad.
... Visa mer